Saturday 26 February 2011

Aku

Aku...
Insan yang menumpang dimukabumi ini..
amat lemah....
tidak berdaya...
Aku...
perlu bimbingan
untuk menuju kepangkuanMu
Ya Rabbi..
berilah hambamu ini
kekuatan
lindungilah aku
dari tipu daya
yang ada didunia ini...

Aku hanyalah insan yang diberi peluang untuk bernafas di bumi ini, untuk melihat dan menghayati keindahan ciptaanNya. Namun, aku sering alpa untuk mensyukuri nikmat yang telah dianugerahi dengan melanggar laranganNya. Astaghfirullah. Hanya kepadaMu aku memohon pertolongan. Maka, ampunilah aku ya Allah dan tunjukkanlah aku jalan yang lurus di saat aku lalai dan leka daripada mengerjakan suruhanMu. Matikanlah aku dalam islam dan iman agar aku dapat bertemu denganMu di akhirat kelak. Makbulkanlah doaku ini. Amin ya Robbal A'lamin...
salam...

No comments:

Post a Comment